Thursday, October 23, 2008

kenapa aku suka malaysia....

Kenapa aku suka Malaysia...

1. Sbb Malaysia aman sgt sampai sbnarnya Malaysia ini ialah tempat penjenayah dunia yg top2 buat meeting. Da aman sangat sampai penjenayah wanted pun leh lepak2 aman damai kat sini. Ini membuktikan Malaysia amat daman..

2. Sbb Malaysia nye rokok, kandungan tembakau nye melebihi piawaian di Oversea. X percaya, korang try rokok US dgn Malaysia, mana lagi keras rasanya...

3. Sbb Malaysia byk mat rempit. Kalau korang nak tau, kita nye mat rempit standard tggi tu woo, kalau kat luar negara, stunner ke ape ke suma ada safety...Mat rempit kita x payah la dok pakai helmet..Kaw2 terer tu sial..

4. Orang Malaysia baik hati..Cuba korang pk, kalau kete korang rosak tgh jalan, ramai je yg lalu lalang kat tepi tu tolong korang tambah2 korang seksi ke, cun ke, barang bayek ke..lg satu, byk je org malaysia kena tipu dgn mudah..tu tandanya, mudahla kita nak mencari rezeki...tol x?

5. Kat malaysia ni, byk sgt budaya.Plg senang nak suntik budaya apa ke dalam hati rakyatnya..
Bayangkan je la, budaya punk ada, black metal ada,skin ada, suma ada. Ajaran sesat apatah lagi. Ayah Pin ada, belambak laaaa...susah woo mau citer...nak kater pengikutnya bodoh x juga, lecturer pun ada..aku yg still masih lagi student pun x ikut, ni kan lecturer yg ada PhD pun leh folow...Tu tandanya Malaysia plg senang nak disebarkan budaya apa2.....

6. Malaysia x byk mambang betul, mambang bertopengkan manusia ada la...betul x??kalau kat indon org asyik ckp byk hantu...kat malaysia lagi la byk mambang cuma ni mambang bertopengkan manusia...haha..sbgi contoh plg mudah, ahli politik yg mengaut duit rakyat mudah2...ni la die org pggl mambang cekik duit..haha...

7. Malaysia byk pemandu2 speed car yg berkaliber cuma x masuk pit je...Korang pk la, rakyat malaysia ni, da masuk kete biasa, da macam bawak formula one..asyik tekan minyak je,walaupun kereta kancil yg amat ringan pun janji leh pergi 180 cukup...Last2 aku x kisah pun kalau angka kemalangan di Malaysia ni asyik naik je...Antara tertinggi di dunia kot...Bangga pe!!

8.Malaysia byk sampah. Sampah dadah, sampah nyamuk, sampah masyarakat, sampah bohsia,sampah maknyah,sampah pendatang haram...macam2 beb...bukan setakat byk sampah biasa, sampah camtu pun belambak...Respect beb..Byk sgt sampah ni..camne nak setel ye??patutke ada Ministry Of 'Sampah' khusus untuk sampah luar biasa ni.???..renungkan sndri..

9.Plg penting, Malaysia jarang kena gempa bumi ke, ape ke...tu yg buat kita sgt seronok duduk kat malaysia...aku leh ckp,setakat aku duduk dalam malaysia, x penah lagi rasa gempa bumi...rasa teringin pun ada...mana taw cam bawak bumper car ke, macam tgh drilling ke...hehe...

10. Malaysia ada Petronas yg sponsor suma nye dalam malaysia..bile Mas bankrap pun die cucuk skit duit..pendek ckp, petronas je aku nampak bile aku tgk malaysia...aku pun konfius da..bile minyak naik, nak suh petronas support lagi...mayb petronas tu x lama lagi ada parti kot..haha...srnok apa ada sponsor..



Akhir kata, walau Malaysia best, satu je x de....SALJI atau SNOW...siyes...kalau ada, barula happening skit malam christmas kat Bukit Bintang,tambah skit happening bile santa claus tu muncul....tol x???

sekian~~~renungkan lah bersama ye..

4 comments:

orkedhana said...

aku lahir kat malaysia..aku suka malaysia sebab xde negara lain nama malaysia.kalau tak aku da pindah da kat tempat yang nama malaysia tu..(maaf.aku memang kuat merapu)

owh.lagi satu,sprti kenyataan aku yg ke 6 dalam entri - (http://hazlifhadiahana.blogspot.com/2008/10/aku-memang-tak-maluhaha.html), segalanya ada di malaysia..
(bole tak kalau aku nak suruh kau jawab tag tu?haha)

seyn said...

haha..leh2..

tank said...

malaysia sucks!

seyn said...

ko bukan org malaysia diam..org korea diam ye..